سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرینتر سه بعدی عظیم GE، قطعات هواپیما را چاپ می کند


پرینتر سه بعدی عظیم GE، قطعات هواپیما را چاپ می کند
کمپانی GE به تازگی از یک پرینتر سه بعدی فلز رونمایی کرده که برای ساخت قطعات هواپیما مناسب است. طی نمایشگاهی در آلمان، تیم GE از این پرینتر سه بعدی که هنوز نام دقیقی ندارد پرده برداشت و قابلیت آن برای چاپ قطعاتی به قطر 1 متر را به نمایش گذاشت.

با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، این ماشین لایه های باریک فلز را با لیزری یک کیلوواتی با یکدیگر ادغام می کند. به لطف ماهیت بسط پذیر و طراحی متفاوتی که در صورت نیاز می تواند شامل لیزرهای بیشتر باشد، پرینتر مورد اشاره این پتانسیل را دارد تا قطعات بزرگ تری را نیز بسازد.

محمد احتشامی، یکی از اعضای تیم پروژه اطلس GE می گوید که از همین حالا، از دستگاه برای پرینت محفظه احتراق یک جت استفاده شده است و می توان آن را در صنایع اتومبیل و هوافضا نیز به کار گرفت.

پرینتر مورد بحث که هنوز در فاز آزمایش به سر می رسد کار خود را در برخی از تجارت های GE هم آغاز کرده است. واحد هوایی GE مشغول ساخت موتور هواپیمای جدیدی به نام Advanced Turboprop است که بخش عمده ای از قطعات آن به صورت سه بعدی پرینت شده اند. احتشامی می گوید با این تکنولوژی، طراحان توانستند 855 قطعه جداگانه موتور را به تنها 12 قطعه کاهش دهند که «رویای هر مهندسی» است.