سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خریداران وان پلاس 5T برای دریافت اندروید اوریو باید تا سال آتی م


خریداران وان پلاس 5T برای دریافت اندروید اوریو باید تا سال آتی منتظر بمانند
دو روز پیش بود که کمپانی وان پلاس بالاخره از پرچمدار تازه «وان پلاس 5T» در نیویورک رونمایی کرد. گذشته از صحبت درباره قابلیت های تازه، قیمت گذاری و تاریخ عرضه، کمپانی چینی اعلام کرد که وان پلاس 5T همراه با اندروید 7.1.1 نوقا از جعبه خارج می شود.

این خبر برای بسیاری غافلگیرکننده بود و انتظار می رفت 5T همراه با ورژنی از OxygenOS عرضه شود که براساس اندروید اوریو توسعه یافته است. با این همه، وان پلاس ظاهراً نتوانسته سیستم عامل خود را در زمان مقرر آماده کند.
بنابراین دارندگان دو موبایل وان پلاس 5 و 5T چه زمانی می توانند منتظر دریافت به روزرسانی اوریو باشند؟نخستین بیلد رسمی این آپدیت «اوایل 2018» در دسترس قرار می گیرد. ضمناً اگر نمی توانید برای استفاده از قابلیت های نسخه هشتم سیستم عامل گوگل صبر کنید، می توانید نسخه آزمایشی آن را در فاز بتای عمومی دریافت کنید. این فاز، اواخر نوامبر برای وان پلاس 5 شروع می شود و دارندگان وان پلاس 5T هم باید تا اواخر دسامبر منتظر بمانند.
وان پلاس برنامه دارد یکی از نخستین تولیدکنندگانی باشد که اندروید 8.0 را در اختیار مشتریانش قرار می دهد؛ با این حال رقابت سختی در جریان است. سونی از همین حالا دو پرچمدار به بازار عرضه کرده که به صورت پیش فرض به اوریو مجهز هستند و از طرف دیگر، سامسونگ و نوکیا هم شدیداً مشغول آماده سازی این به روزرسانی برای موبایل هایشان هستند.


گوگل از فریب کاربران با صفحات AMP و سپس انتقال شان به صفحه اصلی


گوگل از فریب کاربران با صفحات AMP و سپس انتقال شان به صفحه اصلی جلوگیری می کند

کمپانی گوگل خبر از به روزرسانی فرمت وب «صفحات شتاب یافته موبایل» یا «AMP» خود داده تا صاحبان وب سایت ها را از سو استفاده از این سرویس باز دارد. این کمپانی می گوید که از ماه فوریه سال 2018، صفحات AMP باید شامل محتویاتی تقریباً یکسان با صفحه اصلی و استاندارد باشند.

در حال حاضر به خاطر اینکه صفحات AMP سریع تر بارگذاری می شوند و نسخه کم ریخت و پاش تر یک وب سایت به حساب می آیند، طبیعتاً تبلیغات و لینک های کمتری را نسبت به صفحات اصلی شامل می شوند. این موضوع باعث شده تا برخی دارندگان وب سایت ها، دو ورژن از صفحه وب خود بسازند: یک صفحه استاندارد و یک صفحه مخصوص AMP که به عنوان تیزری برای هدایت کاربر به صفحه اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. آن صفحه اصلی معمولاً کندتر بارگذاری می شود و شامل تبلیغات بیشتر و احتمالاً نرخ دفع کاربر بالاتری است.

حالا گوگل می خواهد به این رفتار خاتمه دهد. آشیش مِهتا، مدیر محصولات AMP می گوید: «AMP معرفی شد تا عملکرد وب را به شکل چشمگیری بهبود دهد و تجربه کاربری سریع و پایداری از محتویات وب ارائه دهد. برای صفحاتی که تمایل به نمایش آنها در جستجوگر گوگل به عنوان AMP وجود دارد، شباهت میان صفحات AMP و صفحات اصلی اجباری است»

گوگل تاکید می کند که استفاده از AMP، تاثیری بر رنکینگ جستجوی یک URL ندارد. با این حال، انتشار محتوا در قالب AMP و پیروی از قوانین آن سبب می شود تا صفحه مورد نظر جایگاهی در نوار Top Stories جستجوگر گوگل داشته باشد که به وب ترافیک بسیار بالایی منجر می شود.


ربات «اطلس» بوستون داینامیکس می تواند مثل یک پارکور کار پشتک بزن


ربات «اطلس» بوستون داینامیکس می تواند مثل یک پارکور کار پشتک بزند [تماشا کنید]

تقریبا از زمانی که بوستون داینامیکس توسط آلفابت به سافت بنک واگذار شد، خبر تازه ای از ربات مشهور این شرکت به نام «اطلس» به گوش نمی رسید. اما حالا و با گذشت این زمان نسبتا طولانی، بوستون داینامیکس به تازگی ویدیوی جدیدی از این ربات فوق پیشرفته منتشر کرده که تعدادی از قابلیت های جدید آن را به نمایش می گذارد.

با به‌روزرسانی های صورت گرفته توسط بوستون داینامیکس، ربات اطلس حالا موقع پرش روی اجسام تعادل خود را بهتر حفظ می کند و حتی می تواند در حین پریدن چرخش صد و هشتاد درجه ای هم انجام بدهد.

شاید با خودتان بگویید که یک پسر بچه هشت ساله هم از پس این کارها بر می آید. اما اطلس قابلیت دیگری هم در چنته دارد که بسیاری از انسان ها از انجام دادنش ناتوان هستند: پشتک زدن.

اطلس حالا می تواند مثل یک پارکور کار حرفه ای روی لبه یک جعبه ایستاده و یک پشتک واروی فوق العاده عالی و بی نقص را به نمایش بگذارد. البته حرکات آکروباتیک این ربات همیشه هم موفقیت آمیز نیست و گاها ممکن است به زمین هم بخورد.

اما شکی نیست که حتی تماشای زمین خوردن این ربات هم می تواند برای بیننده جذاب باشد.


معرفی ربات منچک؛ منچ را به تلگرام بیاورید


معرفی ربات منچک؛ منچ را به تلگرام بیاورید

حتی اگر از معدود ایرانی هایی باشید که به تلگرام کوچ نکرده اید، باز نمی توانید منکر ویژگی های مثبت این اپلیکیشن معروف نسبت به بقیه سرویس های پیام رسان رقیب شوید؛ امنیت بالا، آپدیت های مکرر و از همه مهم تر توجه بیشتر به بخش سرگرمی.
منچک از آن دسته بازی هایی است که باید به آن ها فرصت داد

از دو سال پیش تلگرام با معرفی ربات ها و در ادامه یک پلتفرم گیمینگ، توانست بازی ها را به اپ خود بیاورد. به همین خاطر حالا نه تنها می توانید به واسطه چت با بقیه سرتان را گرم کنید بلکه قابلیت انجام بازی های گوناگون با آن ها و رکوردشکنی را نیز دارید.

تاکنون در چند مطلب مختلف پیرامون بهترین ربات ها و عناوین پلتفرم گیمینگ تلگرام نوشته ایم و این بار هم به سراغ یکی دیگر از ربات های سرگرمی این اپ پیام رسان به آدرس menchakbot@ رفته ایم. رباتی که شاید مهمترین هدفش زنده کردن خاطرات دوران کودکی باشد.

در «منچک» همانگونه که اسمش نشان می دهد، می توانید با بقیه دوستان تان منچ بازی کنید. با قوانین این بازی هم که آشنا هستید؛ هر بازیکن ها چند مهره داشته و حالا وظیفه دارد تا به کمک تاس، آن ها را به نقطه پایانی برساند. در نهایت کسی که تمام مهره ها را به قسمت مشخص شده برساند برنده می شود.

پیش از انجام هر بازی باید تعدادی منچکوین (ارز درون ربات) خرج نمایید. همچنین با کسب بیشترین امتیاز می توانید شانس خود را برای گرفتن جایزه های مختلف بیشتر کنید.

البته توسعه دهنده برای جذابیت بیشتر منچک سعی کرده تا المان های متفاوتی نسبت به منچ واقعی به بازی اضافه کند. در منچک نیروهای ویژه ای وجود دارد که می توانید با گرفتن شان، راه را برای پیروزی باز کنید. این ویژگی شاید در ابتدا خیلی جذاب به نظر نرسد، ولی هیجان بازی را تا حدودی افزایش می دهد.

جدا از اینکه برخلاف بازی فیزیک منچ، عددهای تاس از 1 تا 4 بوده و 4 حکم همان 6 دارد. به عبارت دیگر اگر 4 بیاورید نه تنها جایزه داشته و می توانید دوباره تاس بیاندازید بلکه قابلیت آوردن یک مهره به زمین مسابقه را خواهید داشت. منچک به دو صورت «بازی با دوستان» و «بازی تصادفی» قابل انجام است.

برای استفاده از نیروهای ویژه، نیازمند منچکویین هستید. هر نیروی ویژه هزینه خرید خودش را دارد. بد نیست بدانید اموجی ها نقش همان مهره ها ایفا می کنند.

با انتخاب گزینه بازی با دوستان کافیست لینک داده شده را برای بقیه بفرستید تا در نهایت سه نفر به مسابقه اضافه شوند. اگر هم دوست دارید با کسانی که نمی شناسید رقابت کنید، می توانید بازی تصادفی را انتخاب نمایید. البته به علت تعداد کم بازیکن ها، احتمالا در بخش «بازی تصادفی» به سختی رقیب بیابید.

در پایان می توانیم بگوییم به خاطر محدودیت های تلگرام در بخش ظاهری، احتمالا به علت نبود محیط های رنگارنگ همیشگی منچ های فیزیکی در منچک خیلی نتوانید با بازی ارتباط برقرار کنید. اما بعد از گذشت چند مسابقه نظرتان برگشته و متوجه می شوید که منچ در تلگرام زیر جذابیت های خودش را [البته نه به اندازه نسخه فیزیکی] دارد.

 


وقتی آنتی ویروس به ابزاری برای هکرها تبدیل می شود


وقتی آنتی ویروس به ابزاری برای هکرها تبدیل می شود

یکی از اساسی ترین راه های حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از آلوده شدن کامپیوتر استفاده از آنتی ویروس است اما به نظر می رسد خود آنتی ویروس هم به ابزاری برای تحقق اهداف هکرها تبدیل شده است.

همانطور که می داند اغلب آنتی ویروس ها، بدافزاهای شناسایی شده را به بخش قرنطینه انتقال میدهند تا کاربر درباره آن تصمیم گیری کند.

حالا اما هکرها با سوء استفاده از قابلیت «بازگردانی از قرنطینه» ویروس ها را از این قسمت به بخش های دیگری از کامپیوتر قربانی از جمله پوشه فایل های سیستمی انتقال می دهند.

این آسیب پذیری توسط یک مشاور امنیتی به نام «فلوریان بوگنر» شناسایی شده و با عنوان «AVGater» از آن یاد می شود. بوگنر در گیف زیر نحوه سوءاستفاده هکرها از این روش را توضیح داده است:
گفتنی است در حالت عادی آنتی ویروس اجازه انتقال یا ایجاد هیچ فایلی در پوشه فایل های ویندوز  را به کسی غیر از مدیر نمی دهد، با این حال مهاجمان از سیستم فایل NTFS ویندوز برای دسترسی به این پوشه استفاده می کنند.

در چنین مواردی هکر می تواند با انتقال بدافزار خود به پوشه ویندوز در هر بار راه اندازی کامپیوتر فایل های مخرب خود را اجرا کند، اگرچه بدین منظور باید به کامپیوتر دسترسی فیزیکی باشد.

با توجه به محدودیت بالا می توان گفتن که کامپیوترهای شرکتی بیشتر در معرض این آسیب پذیری قرار دارند و برای جلوگیری از آن کافی است قابلیت بازگردانی از قرنطینه را غیر فعال کنند.