سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مایکروسافت دهمین سالگرد عرضه وان درایو را جشن گرفت؛ تعهداتی بیشت

مایکروسافت دهمین سالگرد عرضه وان درایو را جشن گرفت؛‌ تعهداتی بیشتر برای آینده بهتر

همین چند روز پیش، دهمین سالگرد عرضه وان درایو (OneDrive)، فضای ابری کمپانی مایکروسافت بود. این شرکت با تعهداتی بیشتر، به آینده‌ی تکنولوژی فضاهای ابری امیدوار است. مهم‌ترین این تعهدات، قابلیت Files On-Demond است.

هفته گذشته کمپانی مایکروسافت خیلی بی سر و صدا دهمین سالگرد سرویس فضای ابری و اشتراک گذاری ابری وان درایو را جشن گرفت. محصولی که در ابتدا با نام “Windows Live SkyDrive” معرفی شد ( در دوران سپری کردن نسخه آزمایشی خود Windows Live Folders‌ نامیده می‌شد)، ارائه کننده فضای ذخیره سازی رایگان 500 مگابایتی شبیه به یک هارد درایو مبتنی بر فضای ابری بود.

اما همین حالا پس از گذشت 10 سال از عرضه وان درایو هنوز هم تغییر زیادی در روح آن رخ نداده است؛ حتی وقتی که فضای ذخیره سازی قابل ارائه توسط آن حالا 10 برابر شده است. در طول این سال‌ها، قابلیت‌هایی به آن اضافه شده و سپس رفته‌اند و حتی در این بین مجادله‌هایی نیز در ارتباط با فضای ذخیره سازی آن بین مایکروسافت و کاربران به وجود آمد؛ اما ما بر این باوریم که نسل فعلی دنیای چند پلتفرمی این سرویس به اندازه کافی پایدار است و مایکروسافت توانسته یک هارد دیسک را برای سیستم عامل خود طراحی کند.

در حال حاضر وان درایو روزانه میزبان بیش از 115 میلیون مشتری است که شامل 85 درصد شرکت‌های موجود در لیست فرچون 500 (لیستی شامل 500 شرکت بزرگ آمریکایی از نظر درآمدزایی) هستند و مایکروسافت نیز با افزودن امکاناتی تازه، به تعداد آن‌ها می‌افزاید. این قابلیت‌ها شامل یک سرویس همگام سازی جدید،‌ افزایش پشتیبانی از اندازه فایل‌ها، پخش کننده بیش از 270 نوع فایل مختلف از جمله PSD، PDF، DICOM، AI، Visio و غیره، پشتیبانی از تاریخچه نسخه گسترش یافته برای تمامی فایل‌ها، اشتراک گذاری آی مسیج‌ها، جستجوی هوشمند توسط مایکروسافت گراف، ویژگی‌های جدید هوشمندانه تصاویر، Microsoft Flow و بهبود عملکرد اشتراک گذاری و همکاری بین پلتفرم‌های مک، آی او اس، اندروید، وب و ویندوز می‌شوند.
قابلیت Files On-Demond،‌ تعهدی بزرگ برای وان درایو

مایکروسافت در حال حاضر مشغول کار بر روی قابلیت “Files On-Demond” است که زمانی در انتهای سال جاری آماده‌ی استفاده کاربران خواهد شد. به لطف این قابلیت شما می‌توانید بدون داشتن نیاز به دانلود فایل‌های موجود در فضای ابری و حتی استفاده از فضای ذخیره سازی دستگاهتان، از طریق محیط ویندوز به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در واقع مهم نیست شما آنلاین یا آفلاین باشید، تمامی آن فایل‌ها همانند سایر فایل‌های موجود بر روی سیستم ویندوزی شما بر روی فایل اکسپلورر ویندوز 10 قابل مشاهده خواهند بود.

آیا شما هم از کاربران OneDrive‌ هستید؟ آیا این فضای ابری حالا پس از 10 سال به بلوغ کامل رسیده است تا بتواند حجم وسیعی از کاربران را حتی با وجود میانگین سرعت کم اینترنت در کشورمان تحت پوشش خود قرار دهد؟