سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دولت آلمان به دلایل امنیتی فروش ساعت های هوشمند مخصوص کودکان را


دولت آلمان به دلایل امنیتی فروش ساعت های هوشمند مخصوص کودکان را ممنوع اعلام کرد
رگولاتوری ارتباطات آلمان که در این کشور به نام آژانس شبکه فدرال شناخته می شود، امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که از این پس فروش هر گونه ساعت هوشمند مخصوص کودکان در این کشور ممنوع خواهد بود. همچنین در ادامه این بیانیه به والدین توصیه شده که ساعت های هوشمند خریداری شده برای کودکان خود را هم از بین ببرند.

آقای Jochen Homann، ریاست فعلی رگولاتوری آلمان دلیل این ممنوعیت فروش را توانایی این ساعت ها برای مخابره صدا از اطراف توصیف کرده است. به گفته وی والدین (و حتی هکرها) می توانند از طریق یک اپلیکیشن و بدون متوجه شدن کودک، صداهای دور و اطراف او را بشنوند که مصداق بارز نقض حریم خصوصی به حساب می آید.
رگولاتوری آلمان دلیل ممنوعیت فروش را توانایی این ساعت ها برای مخابره صدا از اطراف توصیف کرده است

گفتنی است که مسئله حریم شخصی در دیوایس ها و اپلیکیشن های مخصوص کودکان همیشه موضوع حساس و بحث بر انگیزی بوده است. این حساسیت ها در سال 2015 با هک یک شرکت سازنده اسباب بازی به نام VTech به اوج خود رسید. این اتفاق باعث شد که اطلاعات بیش از 6.4 میلیون مشتری فاش شده و عکس های کودکان و چت هایشان به دست هکرها بیفتد.

چند وقت بعد نیز همین مشکل برای یک کارخانه سازنده عروسک تدی متصل به اینترنت به وجود آمد و هکرها از اطلاعات دزدیده شده برای تهدید و باج گیری استفاده کردند. در مجموع همه این مسائل دست به دست هم دادند تا محافظت از حریم خصوصی در دیوایس های مخصوص کودکان، به یک معضل اساسی تبدیل شود.

شایان ذکر است که ممنوعیت استفاده از ساعت های هوشمند مخصوص کودکان در آلمان در حالی انجام گرفته که چندی پیش مقامات قضایی کشور نروژ، فروش تعدادی از برندهای اسمارت واچ برای کودکان را به دلیل مخابره اطلاعات رمزنگاری نشده ممنوع اعلام کردند.

آقای Ken Munro، متخصص امنیت اعتقاد دارد که ضعف و اهمال کاری شدید در نگارش قوانین مرتبط با محصولات اینترنت اشیاء موجب شده که سازندگان این محصولات بحث امنیت را سرسری گرفته و دیوایس هایی تولید کنند که به راحتی هک می شوند و می توانند امنیت کودکان را به خطر بیندازند.