سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل از فریب کاربران با صفحات AMP و سپس انتقال شان به صفحه اصلی


گوگل از فریب کاربران با صفحات AMP و سپس انتقال شان به صفحه اصلی جلوگیری می کند

کمپانی گوگل خبر از به روزرسانی فرمت وب «صفحات شتاب یافته موبایل» یا «AMP» خود داده تا صاحبان وب سایت ها را از سو استفاده از این سرویس باز دارد. این کمپانی می گوید که از ماه فوریه سال 2018، صفحات AMP باید شامل محتویاتی تقریباً یکسان با صفحه اصلی و استاندارد باشند.

در حال حاضر به خاطر اینکه صفحات AMP سریع تر بارگذاری می شوند و نسخه کم ریخت و پاش تر یک وب سایت به حساب می آیند، طبیعتاً تبلیغات و لینک های کمتری را نسبت به صفحات اصلی شامل می شوند. این موضوع باعث شده تا برخی دارندگان وب سایت ها، دو ورژن از صفحه وب خود بسازند: یک صفحه استاندارد و یک صفحه مخصوص AMP که به عنوان تیزری برای هدایت کاربر به صفحه اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. آن صفحه اصلی معمولاً کندتر بارگذاری می شود و شامل تبلیغات بیشتر و احتمالاً نرخ دفع کاربر بالاتری است.

حالا گوگل می خواهد به این رفتار خاتمه دهد. آشیش مِهتا، مدیر محصولات AMP می گوید: «AMP معرفی شد تا عملکرد وب را به شکل چشمگیری بهبود دهد و تجربه کاربری سریع و پایداری از محتویات وب ارائه دهد. برای صفحاتی که تمایل به نمایش آنها در جستجوگر گوگل به عنوان AMP وجود دارد، شباهت میان صفحات AMP و صفحات اصلی اجباری است»

گوگل تاکید می کند که استفاده از AMP، تاثیری بر رنکینگ جستجوی یک URL ندارد. با این حال، انتشار محتوا در قالب AMP و پیروی از قوانین آن سبب می شود تا صفحه مورد نظر جایگاهی در نوار Top Stories جستجوگر گوگل داشته باشد که به وب ترافیک بسیار بالایی منجر می شود.