سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل: تقاضای مردم برای خرید بیت کوین بیشتر از طلا است


گوگل: تقاضای مردم برای خرید بیت کوین بیشتر از طلا است

پول مجازی «بیت کوین» در روزهای اخیر نوسانات زیادی داشته و پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود (حدود 7900 دلار) در روز چهارشنبه، حالا به مبلغ 6255 دلار معامله می شود.
قیمت هر بیت کوین تقریباً 5 برابر قیمت یک اونس طلا است

با این حال بر اساس آمار منتشر شده از سوی گوگل، بسیاری از مردم همچنان به خرید بیت کوین علاقه مند هستند و با رشد روز افزون شاخص های بازار بورس آمریکا و کاهش سوددهی سرمایه گذاری روی طلا، عبارت «خرید بیت کوین» را بیشتر از «خرید طلا» در موتور جست و جوی گوگل سرچ می کنند.

از طرف دیگر به گزارش مؤسسه تحلیل بازار «BullionVault» مبادلات طلا در ماه میلادی گذشته نسبت به میانگین سالانه 30 درصد کاهش داشته که در کنار ارزش پنج برابری هر بیت کوین در مقابل یک اونس طلا، افراد بیشتری را به سرمایه گذاری روی پول مجازی ترغیب می کند.

در این بین صنعت فلزات گرانبها علی رغم تقابل با بیت کوین در عرصه بازار و سرمایه گذاری، توانسته از فناوری های مورد استفاده در پول مجازی بهره برداری کند و تکنولوژی «Blockchain» را برای مدیریت طلا به خدمت بگیرد.

گفتنی است ضرابخانه سلطنتی بریتانیا نخستین نهادی است که توانسته با استفاده از فناوری بلاکچین، یک سیستم امن را برای ردیابی طلا به توسعه داده و مورد استفاده قرار دهد.